Κυρίαρχο θέμα στα ιταλικά μέσα είναι ένα νέο σκάνδαλο διαφθοράς. Στο στόχαστρο τώρα βρίσκονται αμφιλεγόμενα συμβόλαια ανάθεσης δημόσιων έργων που το συνολικό ύψος τους ξεπερνά τα 25 δις ευρώ.

Ένα ακόμη σκάνδαλο ξεσπά για πολλοστή φορά στην Ιταλία. Μετά τις δωροδοκίες για τα αντιπλημμυρικά φράγματα στην Βενετία και για τα έργα στη Διεθνή Έκθεση του Μιλάνου, σειρά έχει τώρα το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας. Μέχρι στιγμής μάλιστα έχουν γίνει 4 συλλήψεις και 51 κλήσεις σε απολογία.

Ανάμεσα στους συλληφθέντες συγκαταλέγεται το πρώην διευθυντικό στέλεχος του ιταλικού υπουργείου Δημοσίων Έργων, Έρκολε Ινκάλτσα και ένας από τους βοηθούς του.

Η κύρια κατηγορία είναι εκείνη της διαφθοράς. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο ο Ινκάλτσα διαχειριζόταν πάνω από 25 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι εισαγγελείς εκτιμούν ότι πρόκειται για έναν φαύλο κύκλο, στον οποίο οι διάφορες κρατικές εργολαβίες κόστιζαν πολύ περισσότερο από ό,τι θα έπρεπε με δώρα, προσλήψεις φίλων και απομόνωση των έντιμων εταιρειών.

Με την όλη υπόθεση φέρεται να σχετίζεται- έστω και αν δεν έχει λάβει κλήση σε απολογία- και ο υπουργός Μεταφορών, Μαουρίτσιο Λούπι. Σύμφωνα με τηλεφωνικούς διαλόγους που έχουν δημοσιοποιηθεί ο γιος του Λούπι συνεργαζόταν με μια από τις τεχνικές εταιρείες των συλληφθέντων, ενώ σύμφωνα με τον ιταλικό τύπο, έλαβε ως δώρο και ένα πολύτιμο ρολόι αξίας δέκα χιλιάδων ευρώ.

Η αντιπολίτευση του Κόμματος των Πέντε Αστέρων και του Κόμματος Αριστερά και Ελευθερία ζητά τώρα την παραίτηση του υπουργού Μεταφορών, ο οποίος ανήκει στην Νέα Κεντροδεξιά. Ο δε πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι, προς το παρόν, σιωπά.

Σύμφωνα με πολλούς σχολιαστές, όμως, έχει ζητήσει ήδη από τον Μαουρίτσιο Λούπι άμεσες και πειστικές εξηγήσεις.

*πηγή: DW/Αθανασία Συγγελλάκη

 

Σχόλια