Μια από τις μεταρρυθμίσεις που συνάντησε πολύ μεγάλες αντιδράσεις ήταν η κατάργηση της επετηρίδας το 1998. Οι αντιδράσεις αυτές είχαν αποτέλεσμα να διατηρηθεί ο θεσμός για ένα σημαντικό ποσοστό των ανθρώπων που διορίζονταν στην εκπαίδευση, αφού εκτός από τους ανθρώπους που είχαν επιτύχει στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και διορίζονταν, ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών διορίζονταν με βάση την προϋπηρεσία τους στα δημόσια σχολεία.

Πολλές φορές η πολυπόθητη προϋπηρεσία είχε αποκτηθεί με την αξιοποίηση των πελατειακών δικτύων που είχαν διαμορφωθεί στο χώρο της εκπαίδευσης κυρίως μέσω του θεσμού της ενισχυτικής διδασκαλίας, με αγαστή σύμπνοια συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας και πολιτικού συστήματος.

Το 2008 πραγματοποιήθηκε ο τελευταίος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Από τότε οι νεώτερες γενιές πτυχιούχων δεν είχαν καμία δυνατότητα πρόσβασης στη δημόσια εκπαίδευση. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί εργάζονταν τα τελευταία χρόνια ως αναπληρωτές. Αυτούς επιθυμεί να εντάξει στη δημόσια εκπαίδευση ο Αρ. Μπαλτάς. Το σύστημα της μοριοδότησης και η κατάργηση των εξετάσεων του ΑΣΕΠ εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο την συγκεκριμένη ομάδα που στηρίζεται από τους συνδικαλιστές της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ.

Οι νέες γενιές γι’ αυτούς απλά δεν υπάρχουν. Αποτυπώνεται καθαρά η παθογένεια του συνδικαλιστικού κινήματος στη χώρα μας, που συνδέεται με την αδυναμία υπέρβασης συντεχνιακών πρακτικών.

Ο υπουργός Παιδείας φαίνεται να αποδέχεται αυτόν τον κανιβαλισμό σε βάρος των νεώτερων ηλικιών. Οι ψηφοφόροι είχαν την πεποίθηση ότι ψηφίζοντας ΣΥΡΙΖΑ πλήττουν το πελατειακό κράτος. Οι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ πολύ εύκολα, χωρίς να εξετάζουν σε βάθος τις παραμέτρους ενός προβλήματος, νομιμοποιούν αυτές τις πρακτικές.

Είναι καιρός λοιπόν να αντιληφθούν ότι η άσκηση προοδευτικής πολιτικής υπερβαίνει την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συνδικαλιστικών ομάδων.

Σχόλια